Moře a Souš - Představení hry / Preview

Pravidla zvládne i malé dítě, ale vyhrát nad ním už nebude tak snadné. Navíc je hra při partii dvou, tří a čtyř hráčů malinko rozdílná. Moře a Souš dokáže být perfektní dvojkovkou, asymetrickou trojkovkou a týmovkou dva na dva.

Budete přikládat hexové dílky do společné mapy a tvořit tak moře a souš. Způsobů, jak získat vítězné body, je hned několik. Věřte, že hexové dílky nebyly v dějinách deskovek ještě nikdy tak záludné!

Více o hře zde.

Moře a souš je jednoduchá logická hra, v níž se hráči ocitnou uprostřed věčného boje země proti vodnímu živlu.

Ve svém tahu máte k dispozici dvě oboustranné destičky terénu - jejich vrchní část je veřejná, ale o tom, co se skrývá vespod, víte jenom vy.
Vyberte si stranu jedné z nich a přiložte ji k libovolnému dílku na stole tak, aby země sousedila se zemí a moře s mořem.
Pokud se komukoli podaří uzavřít moře či ostrov, je vlastník tohoto elementu oceněn jedním bodem za každou destičku této uzavřené oblasti.
Některé dílky vám při vyložení dovolují hrát znovu, zatímco jiné vám umožní ukrást destičku protihráči.
Hráč, který uzavře kompletní moře či ostrov si smí přičíst 1 bod za každý křížek, který se na něm nachází.
První, kdo dokáže obklíčit některé pole výhradně mořem nebo souší, smí mezeru okamžitě vyplnit speciálním hexem. Dále se skóruje za každé spojené pohoří či korálový útes, za převahu lodí či karavan na obchodních cestách a za každý obklíčený orientační bod.
Na konci svého tahu si doberte ze společné zásoby tolik destiček, abyste měli přesně dvě a iniciativu přebírá následující hráč.

Při hře ve třech se lichý hráč ujímá role kartografa, který boduje dočista jiným způsobem. Ve 4 hráčích se z Moře a souše stává týmová hra.

Hraje se tak dlouho, dokud všechny destičky nezmizí ze zásoby. Moře a souš je chytrá a nenáročná abstraktní hra, kterou odehrajete za 20 až 40 minut. S mechanikou pokládání destiček pro 2-4 živelné hráče od 8 let.


Heureka Ověřeno zákazníky